tirsdag den 3. maj 2011

Op på de små!

En form for selvbehandling.

Jeg tror, at vi er mange, der fryder sig over, at det endelig kan lade sig gøre at lufte fusserne i det fri. I begyndelsen kan det dog være en smule ømtåeligt. Mange lader nemlig fødderne "ligge i hi" vinteren over. De bliver pakket ind i sokker, uld og store støvler, så de slet ikke får mærket noget som helst.


Derfor har jeg dette tip til dig.
Anskaf dig nogle små bolde, eller lån børnenes hoppebolde, og stil dig på dem.
1-2 bolde er nok, men det er sjovest med 2, for så får du også udfordret din balance.
Prøv bare at stå på boldene, og balancer så godt du kan. Når du føler dig fortrolig med det, kan du dernæst prøve at rulle frem og tilbage, gynge i benene, danse og hvad du ellers kan finde på.  

Øvelse:
Du kan også lave en øvelse, hvor den ene fod lader en bold trykke på et ømt punkt, mens den anden fod masseres på bold nr. 2. Skift sådan mellem massage og tryk i 5-10 min., og det vil have en nærmest zoneterapeutisk effekt på de indre organer samt i bevægesystemet.

Jeg selv bruger de små bolde hele året og kan endda finde på at benytte dem før og/eller efter træning som pilates eller power walk. Det gør jeg bl.a., fordi massagen under fødderne giver en bedring af blodcirkulationen og dermed forbedrer kroppens energi.

God fornøjelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar